Bross Péter, az egyesület elnöke szerdán az M1 aktuális csatornán elmondta, 9 évvel ezelőtt egy öblösüveggyárral közösen készítették el a speciális, dombornyomott mézesüveget, amelyet az a méhész használhat, amelyik a szerződésben vállalja, hogy bármikor ellenőrizhetik.

Bross Péter közölte, az egyesületnek 13 500 méhész tagja van, a három hónapos mézfogyasztást népszerűsítő kampányukkal pedig azt szeretnék elérni, hogy a magyar mézfogyasztók magyar terméket vásároljanak, főleg hazai termelőtől.

Hozzátette: Magyarországon az átlagos mézfogyasztás 70 deka évente, a kampányban nemcsak a közvetlen mézfogyasztásra ösztönöznek, hanem a termék széles körű felhasználási lehetőségeit is bemutatják.

Bross Péter hangsúlyozta, a mézfogyasztás növelése érdekében az egyesület szeretné elérni, hogy a magyar szabályozás teremtse meg a mézből készült alkoholos italok előállításának lehetőségét is.